'

Ułatwienia dostępu

Program

Repertuar

Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Arkadiusz Jakubik Romeo i Julia żyją
Arek Jakubik „Romeo i Julia żyją"
"Romeo i Julia żyją" to druga solowa płyta Arka Jakubika, wydana 25 kwietnia 2025 roku. Album opowiada współczesną historię miłosną o małżeństwie Janie i Krystynie Marzec, mieszkających pod Warszawą, a nie o szekspirowskich kochankach. Projekt ma formę konceptualną, przypominającą film, złożoną z dziesięciu piosenek, z udziałem muzyków z zespołu Dr Misio, którzy pełnią też role aktorów.

Plakat
BAR POD ZDECHŁYM PSEM
Monodram Dariusza Bereskiego

Na podstawie liryk i fragmentów pamiętnika Władysława Broniewskiego.

„Bar Pod Zdechłym Psem” to poetycki spektakl oparty na twórczości Władysława Broniewskiego. Jest to opowieść o walce z nałogami, które zostają pokonane dzięki prawdziwej miłości. Spektakl należy do rzadko spotykanej dziś formy, w której fabuła opowiadana jest przez wiersze i muzykę. To rzecz o mocy i niemocy twórczej, zawieszeniu miedzy miłością i jej brakiem, biesach popychających bohatera do samobójstwa. Jest opowieścią o walce bohatera – poety, z własnymi słabościami, w tym z niszczącą go chorobą alkoholową. W rolę borykającego się z samotnością i cierpieniem artysty wcielił się Dariusz Bereski. Muzykę do liryki Broniewskiego skomponował Włodzimierz Nahorny.
Wiersze Władysława Broniewskiego są niezwykle głębokie, szczere, oszczędne w metaforach. Prezentują inną stroną autora, różniąc się znacznie od jego tekstów politycznych. Ale i sam Broniewski to poeta niezwykły, bohater o złożonej osobowości, naznaczony piętnem przeżyć. Widać, że targały Broniewskim emocje, wewnętrzne rozdarcie i śmiertelna choroba.

W spektaklu wykorzystano wiersze i fragmenty pamiętników Władysława Broniewskiego oraz wiersze Dariusza Bereskiego.

Artyście towarzyszą muzycy: Michał Hadasik (piano) i Tomasz Wilczyński (kontrabas).

Prawa autorskie reprezentuje ZAIKS.

Premiera 9 listopada 2024 r. Scena Kameralna

Czas trwania przedstawienia: 65 minut bez przerwy.

Plakat Bileterka
BILETERKA
O spektaklu

Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że banalna historia – opowiada się tu o miłości dwojga młodych ludzi- nie pozostawia przestrzeni na nowatorski eksperyment. Jednakże ciekawe, i jak sadzę, po projekcji zgodzicie się Państwo ze mną, zaskakujące ujęcia, wyjątkowe w swej formie aktorstwo oraz poetycki język bohaterów nadający ich postawom istotny i głęboki przekaz sprawią, że seans stanie się dla Państwa niezapomnianym artystycznym doznaniem.

Życzymy udanego wieczoru.

Spektakl zrealizowano w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium.

Głos Konferansjera Zbigniew DZIDUCH
Mąż Zaufania PASZCZAKI TEAM
Studenci Wydziału Aktorskiego PWSFTviT im. L. Schillera w Łodzi

Premiera na Małej Scenie 15 kwietnia 2023 r.
Czas trwania spektaklu: 70 min.

spektakl z efektami stroboskopowymi

grafika
CZAS NA WIELKI NUMER
Kaja ma plan. A dopóki ma plan, to ma plan i tylko krok dzieli ją od życia najlepszym życiem. Będzie zdrowo jeść, ćwiczyć, medytować, zainstaluje apkę do nauki hiszpańskiego i będzie rozwiązywać sudoku. Codziennie rano po otwarciu oczu jedno sudoku. I przede wszystkim - napisze mnóstwo, mnóstwo żartów. Całą górę żartów. A jak już będzie mieć tę górę żartów, to przypnie narty albo odepnie wroty i nic jej nie zatrzyma. Kaja napisze tak śmieszny stand-up, że pospadacie z krzeseł i będzie Was trzeba reanimować. Będzie tak hiper mega śmieszny, że nie tylko Wy pospadacie z krzeseł, ale nawet mama Kai zrozumie cały pulsujący w Kai ból i pokocha ją na wskroś, bezwarunkowo, do utraty tchu. Tam, gdzie Kaja zasieje żart, zbierze miłość i osiągnie wszystko, o czym marzyła: będzie najzabawniejsza na świecie w najzabawniejszym spektaklu o przemocy seksualnej.

grafika
CZAS NA WIELKI NUMER - PREMIERA
Kaja ma plan. A dopóki ma plan, to ma plan i tylko krok dzieli ją od życia najlepszym życiem. Będzie zdrowo jeść, ćwiczyć, medytować, zainstaluje apkę do nauki hiszpańskiego i będzie rozwiązywać sudoku. Codziennie rano po otwarciu oczu jedno sudoku. I przede wszystkim - napisze mnóstwo, mnóstwo żartów. Całą górę żartów. A jak już będzie mieć tę górę żartów, to przypnie narty albo odepnie wroty i nic jej nie zatrzyma. Kaja napisze tak śmieszny stand-up, że pospadacie z krzeseł i będzie Was trzeba reanimować. Będzie tak hiper mega śmieszny, że nie tylko Wy pospadacie z krzeseł, ale nawet mama Kai zrozumie cały pulsujący w Kai ból i pokocha ją na wskroś, bezwarunkowo, do utraty tchu. Tam, gdzie Kaja zasieje żart, zbierze miłość i osiągnie wszystko, o czym marzyła: będzie najzabawniejsza na świecie w najzabawniejszym spektaklu o przemocy seksualnej.

plakat
DZIEŃ WALENTEGO
Dzień Walentego Iwana Wyrypajewa to tylko po części dzień zakochanych. Tak naprawdę bowiem to dzień smutnych, przegranych, nieszczęśliwych. Walentyna i Katia od dwudziestu lat opłakują śmierć ich ukochanego – Walentego. Robią to w dzień urodzin pierwszej z nich, ponieważ jest on jednocześnie rocznicą śmierci mężczyzny. Walenty zmarł, składając Walentynie życzenia. Ten gorzki humor, śmiech i łzy, przeplatają się w dramacie Wyrypajewa, malując niezwykle wzruszający obraz miłości, która zostawia po sobie piękne wspomnienia, ale podszyte nieukojoną tęsknotą, żalem i bólem. Walentynie zostawiła dodatkowo Katię, a Katii – Walentynę, czyli wzajemną nienawiść. I coś jeszcze. Coś, co mimo niechęci, jaką szczerze się darzą, nie pozwala im się rozdzielić. Męczą się w tym klinczu, krzyczą na siebie, kłócą, obrażają, a przecież w nim tkwią, bo tylko w nim mogą obchodzić dzień ich Walentego.

Pokaz przedpremierowy 30 grudnia 2023 r. na Scenie Kameralnej.
Premiera 5 stycznia 2024 r. na Scenie Kameralnej.
Czas trwania spektaklu: 100 minut, bez przerwy

spektakl z efektami pirotechnicznymi - strzały z broni palnej

Patronat Medialny
TVP 3 Łódź
Toya TV
Radio Łódź

Współpraca medialna
MeloRadio
Radio Złote Przeboje

Hobbit plakat
HOBBIT
O spektaklu
„Hobbit” J. R. R. Tolkiena to klasyka literatury fantasy rozpowszechniona na całym świecie, również za sprawą głośnej ekranizacji w reż. Petera Jacksona. Opowieść rozgrywająca się w wymyślonej rzeczywistości, ale w oczywisty sposób odnosi się do nas samych i naszego świata.
Hobbit Bilbo wraz z drużyną krasnoludów na czele z Thorinem oraz czarodziejem Gandalfem wyruszają do Samotnej Góry. Miejsca, które swoim leżem uczynił smok Smaug, pilnując wielkiego skarbu i wzbudzając strach w pobliskim mieście Esgaroth. Na jakie trudności trafią nasi bohaterowie w swojej podróży? Kto przyjdzie im z pomocą w walce ze smokiem i armią goblinów?
W baśni Teatru Jaracza w Łodzi, w opracowaniu i reżyserii Grzegorza Suskiego, odnajdą się zarówno najmłodsi, jak i starsi widzowie. Wypełnione piosenkami, kostiumami ze świata Hobbita, rekwizytami elfów czy krasnoludów przedstawienie jest przygodą i podróżą, w której pojawiające się fantastyczne stwory zachęcą do uczestnictwa każdego.
Premiera na DUŻEJ SCENIE 10 grudnia 2022 r.
czas trwania spektaklu: 90 minut
Licencjodawca: Middle-earth Enterprises

Plakat Ifigenia Ze Splott, Agnieszka Skrzypczak
IFIGENIA ZE SPLOTT
O spektaklu
Gary Owen, walijski dramatopisarz, opowiada w swoimi monodramie Ifigenia ze Splott historię niezwykłego przeistoczenia. Bohaterka sztuki to młoda kobieta. Utrzymuje się z zasiłku socjalnego, nie stroni od alkoholu, jest wulgarna. Nienawidzi świata i ludzi. Szybko okazuje się jednak, że jest postacią o wiele bardziej złożoną. Jest w niej bowiem wściekłość, jest agresja i furia, ale jest także, i przede wszystkim, wielki strach przed samotnością i ogromna potrzeba miłości. Tej ostatniej udaje jej się zaznać. I choć tylko przelotnie, staje się ona punktem zwrotnym w życiu dziewczyny. Chociaż wszystko wskazuje na to, że po jego przekroczeniu, załamie się ostatecznie, ona podejmuje wyzwanie rzucone przez los. Wychodzi z tego starcia odmieniona. Nie szczęśliwsza, ale na pewno spokojniejsza, mądrzejsza, uszlachetniona przez tragedię, która ją spotkała. Wiele musiała stracić, aby z totalnego zniszczenia, jakim naznaczona była jej pozbawiona nadziei, pełna gniewu i goryczy egzystencja, ocalić siebie.
Prapremiera polska na Małej Scenie 23 września 2023 r.
Pokazy przedpremierowe 21 i 22 września 2023 r.
Spektakl dla widzów dorosłych (+16 lat)
Czas trwania spektaklu: 90 min.

Plakat
KARTOTEKA
Opublikowana i po raz pierwszy wystawiona w roku 1960, Kartoteka Tadeusza Różewicza zaliczana bywa do dramatów z nurtu Teatru Absurdu. Tak jak sztuki Samuela Becketta, Eugene'a Ionesco i innych przedstawicieli tego gatunku, pokazuje sytuację egzystencjalną człowieka w dwudziestym wieku. Rolf Alme, reżyser spektaklu w naszym teatrze, wprowadzając nas w świat snu Bohatera, eksploruje absurd zawarty w tekście Różewicza. Tworzy surrealistyczne uniwersum. Wybrzmiewają w nim echa drugiej wojny światowej. Zagłusza je jednak momentami radość młodego człowieka, który po prostu chce żyć i żyć może, bo nie spadają mu na głowę bomby, żaden żołnierz nie mierzy do niego z broni, nikt nie chce go zabić. Do starcia tych dwóch rzeczywistości dochodzi w głowie Bohatera, tworząc na scenie wizję niepokojącą i wzruszającą. Jest w niej miejsce na chwile powagi, ale też beztroski, zadumy i euforii.

Pokaz przedpremierowy spektaklu w ramach Festiwalu 3xRóżewicz 9 października 2023 r. w MDK, w Radomsku.
Premiera na Scenie Kameralnej w siedzibie Teatru 14 października 2023 r. 
Czas trwania spektaklu: 90 min
Spektakl brał udział w IX Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa"

Plakat spektaklu
KASTA LA VISTA
To miała być zwyczajna wizyta w banku, ot wypłata gotówki, podpis i udanie się do wyjścia. A co w sytuacji gdy drzwi zostaną zamknięte? Zamożny agent nieruchomości Jacek Kraft (Mariusz Witkowski) zostaje skazany na towarzystwo pracowników banku (Natalia Klepacka i Krzysztof Wach), co powoduje ciąg coraz bardziej absurdalnych zdarzeń. Jacek zostaje pozbawiony praw do własnych pieniędzy, czasu i przestrzeni życiowej. Zaczyna się ryzykowna gra, a jedno z pytań do pracowników banku „w co wy mnie wrabiacie?" wybrzmiewa raczej retorycznie.
W spektaklu wykorzystano utwory z płyt Changing oraz Shuruvath w wykonaniu Michała Rudasia.
Premiera na Scenie Kameralnej 24 lutego 2024.
Czas trwania spektaklu: 100 minut bez przerwy

Grafika reklamowa
KRUK Z TOWER
O spektaklu
Spektakl zrealizowany w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium to kameralna i niezwykle aktualna opowieść o samotności, która staje się największym zagrożeniem współczesnego świata. Historia o niemożności skomunikowania się z najbliższymi i braku odwagi, by spotkać się z drugim człowiekiem twarzą w twarz, o trudach dojrzewania i zagrożeniach, jakie rodzi ucieczka w wirtualny świat.
Premiera na Małej Scenie 14 stycznia 2022 r.
Spektakl dla widzów dorosłych (+16 lat)
Czas trwania spektaklu: 75 min.

Morderstwo w Hotelu
MORDERSTWO W HOTELU
Historia dobrze znana: Pani chce zabić Pana,
niemniej rzecz się mocno gmatwa,
bo to nie jest sprawa łatwa.
Potem żal tę Panią trawi,
aż się sama pragnie zabić,
gdy porzuca ją Kochanek
co małżeństwo wpędził w zamęt.
A w ostatniej już odsłonie
ma się zdarzyć taki koniec,
że Kochanek oraz Mąż,
(co urazę nosi wciąż)
mając wspólne niecne plany
chcą odpłacić pięknej Pani.

~ Jacek Bończyk

Jeżeli w Morderstwie w hotelu Rona Clarka i Sama Bobricka ktoś ginie, to jest to chandra. Zabijają ją absurdalnym dowcipem aktorzy Jaracza, dający w tym przedstawieniu brawurowy popis umiejętności. Grane przez nich postaci snują swoje misterne a często mroczne plany, by następnie porzucać je w wyniku zaskakujących zwrotów akcji. To prawdziwy rollercoaster dla widzów, tym zabawniejszy, im bardziej niedorzeczne okoliczności fundują sobie bohaterowie owej „czarnej komedii”. „Morderstwo w hotelu” to specyficzne remedium na oderwanie się na od niezbyt skorej do żartów codzienności, w klimacie „Cyrku Monty Pythona”.

Czas trwania spektaklu: 65 minut, bez przerwy

Licencję na wykorzystanie utworu „Morderstwo hotelu” Rona Clarka i Sama Bobricka i prawa autorskie reprezentuje ZAIKS. Prawa Włodzimierza Kaczkowskiego reprezentuje Agencja Literacko - Teatralna "Podium 117".

Mroczne Perwersje Codzienności - plakat
MROCZNE PERWERSJE CODZIENNOŚCI
o spektaklu
Jakiś kraj. może Polska. zwykły dzień. niby zwyczajna, nic nie znacząca sytuacja. ławka na skwerze przed żeńskim liceum. dwaj mężczyźni. dziwnie ubrani. może przebrani... dlaczego?... kim są?... co kryją pod płaszczami?... o czym rozmawiają?... co ich łączy?... przed czym się ukrywają?... czego się boją?. przed czym uciekają?... przed „światem”?...

A „świat” jaki jest, każdy widzi. Niewiele w nim znaczymy. Systemy zniewalają, rządy okłamują, ideologie cynicznie manipulują, kościół się kompromituje, a pracodawcy niezmiennie wykorzystują... Postępująca dehumanizacja i swoista „selekcja” tworzy zbędnych osobników. Dziś jesteśmy, jutro nas nie ma. Lądujemy na „śmietniku”, pozostawieni sobie samym. Mamy znikomy wpływ na nasze życie. Rzeczywistość boleśnie weryfikuje i niszczy marzenia, ideały, pasje, zasady. Często zabiera godność i poniża. Zmory codzienności zatruwają egzystencję i spychają na margines. Budzą strach, frustrację, często rozpacz. Trudno przed nimi uciec. Trudno zmylić tropy. Jak je przechytrzyć? Jak oszukać? Przecież nie chcemy być osaczeni, zranieni, odrzuceni. Jest jeden sposób – ZDEMASKUJMY JE I WYŚMIEJMY! Wyśmiejmy nasz ból, rozczarowanie, przerażenie, rozgoryczenie. ŚMIEJMY SIĘ, ŻEBY NIE PŁAKAĆ.

Mroczne perwersje codzienności to znakomita współczesna komedia, której autorem jest Marco Antonio De La Parra, chilijski pisarz, dramaturg i scenarzysta. To jedna z najczęściej granych na świecie sztuk iberoamerykańskich. Została przetłumaczona na kilkanaście języków, w tym angielski, grecki, turecki, francuski, portugalski, niemiecki, szwedzki, włoski i wiele innych. Ten tekst jest jak cebula, ma mnóstwo warstw, można rozpatrywać jego sens na wielu poziomach, pełno w nim ukrytych znaczeń i aluzji, które są zadziwiająco uniwersalne także w polskich warunkach. Całość przesycona jest humorem, często ocierającym się o absurd. Łódzka realizacja w Teatrze im. Stefana Jaracza jest polską prapremierą. Spektakl zawiera elementy klownady, burleski i kabaretu. Toczy się w szalonym tempie, zaskakując swą przewrotnością i niejednoznacznością. Reżyserem spektaklu jest Rafał Sabara, scenografię zaprojektował Waldemar Zawodziński, a występują – Mariusz Siudziński i Mariusz Słupiński.
Prapremiera na Małej Scenie 4,5 października 2014
Spektakl powstał w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium.
Spektakl dla widzów dorosłych (+16 lat)

Plakat
MROCZNE PERWERSJE CODZIENNOŚCI
Jakiś kraj. może Polska. zwykły dzień. niby zwyczajna, nic nie znacząca sytuacja. ławka na skwerze przed żeńskim liceum. dwaj mężczyźni. dziwnie ubrani. może przebrani... dlaczego?... kim są?... co kryją pod płaszczami?... o czym rozmawiają?... co ich łączy?... przed czym się ukrywają?... czego się boją?. przed czym uciekają?... przed „światem”?...

A „świat” jaki jest, każdy widzi. Niewiele w nim znaczymy. Systemy zniewalają, rządy okłamują, ideologie cynicznie manipulują, kościół się kompromituje, a pracodawcy niezmiennie wykorzystują... Postępująca dehumanizacja i swoista „selekcja” tworzy zbędnych osobników. Dziś jesteśmy, jutro nas nie ma. Lądujemy na „śmietniku”, pozostawieni sobie samym. Mamy znikomy wpływ na nasze życie. Rzeczywistość boleśnie weryfikuje i niszczy marzenia, ideały, pasje, zasady. Często zabiera godność i poniża. Zmory codzienności zatruwają egzystencję i spychają na margines. Budzą strach, frustrację, często rozpacz. Trudno przed nimi uciec. Trudno zmylić tropy. Jak je przechytrzyć? Jak oszukać? Przecież nie chcemy być osaczeni, zranieni, odrzuceni. Jest jeden sposób – ZDEMASKUJMY JE I WYŚMIEJMY! Wyśmiejmy nasz ból, rozczarowanie, przerażenie, rozgoryczenie. ŚMIEJMY SIĘ, ŻEBY NIE PŁAKAĆ.

Mroczne perwersje codzienności to znakomita współczesna komedia, której autorem jest Marco Antonio De La Parra, chilijski pisarz, dramaturg i scenarzysta. To jedna z najczęściej granych na świecie sztuk iberoamerykańskich. Została przetłumaczona na kilkanaście języków, w tym angielski, grecki, turecki, francuski, portugalski, niemiecki, szwedzki, włoski i wiele innych. Ten tekst jest jak cebula, ma mnóstwo warstw, można rozpatrywać jego sens na wielu poziomach, pełno w nim ukrytych znaczeń i aluzji, które są zadziwiająco uniwersalne także w polskich warunkach. Całość przesycona jest humorem, często ocierającym się o absurd. Łódzka realizacja w Teatrze im. Stefana Jaracza jest polską prapremierą. Spektakl zawiera elementy klownady, burleski i kabaretu. Toczy się w szalonym tempie, zaskakując swą przewrotnością i niejednoznacznością. Reżyserem spektaklu jest Rafał Sabara, scenografię zaprojektował Waldemar Zawodziński, a występują – Mariusz Siudziński i Mariusz Słupiński.

Prapremiera na Małej Scenie 4,5 października 2014

Spektakl powstał w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium.

Spektakl dla widzów dorosłych (+16 lat)

Plakat
RODZEŃSTWO
Rodzeństwo Thomasa Bernharda to rzecz o miłości. Niezwykle trudnej, zakleszczającej bohaterów utworu w bolesnym uścisku żalu, poczucia krzywdy, momentami nawet gniewu i nienawiści. Mimo cierpienia, jakie im to sprawia, protagoniści Bernharda lgną do siebie, chcą trzymać się razem, tworzyć rodzinę. Łatwo poddać się wrażeniu, iż czerpią rodzaj perwersyjnej przyjemności z tego, że z egoistycznych pobudek nawzajem męczą się, zmuszają do wyrzeczeń, rozmyślnie ranią. Jest w tym też na pewno spora dawka masochistycznej rozkoszy, gdy patrzą na siebie jak na ofiarę pozostałych krewnych. Dobrze jednak myśleć o tej niełatwej relacji trojga ludzi nieco inaczej. Ujrzeć ją jako akt nadzwyczajnego poświęcenia, desperackiego pragnienia podtrzymania więzi, która wprawdzie jest destrukcyjna, lecz także coś przy tym buduje. Nie przypadkiem postaci Bernharda, wzorowane na wybitnym austriackim filozofie Ludwigu Wittgensteinie i jego
siostrach, wciąż, mimo wszystko, ze sobą są. By dręczyć się, wzajemnie obrażać, poniżać, ale też kochać. Strasznie – w każdym tego słowa znaczeniu.
Premiera: 27 kwietnia 2024, Scena Kameralna
W spektaklu palone są papierosy
Czas trwania: 3 godziny (dwie przerwy)

plakat
RÓBMY SWOJE - na podstawie tekstów piosenek i felietonów Wojciecha Młynarskiego
O spektaklu
„Róbmy swoje...” to wieczór poświęcony twórczości niekwestionowanego geniusza polskiej piosenki – Wojciecha Młynarskiego. W wykonaniu aktorów Teatru im. Jaracza w Łodzi usłyszą Państwo zarówno niezapomniane piosenki jak i słynne felietony, z których Wojciech Młynarski słynął jako niebywale celny obserwator „coraz bardziej otaczającej nas rzeczywistości”.

W spektaklu oprócz absolutnych przebojów (m.in. „Jesteśmy na wczasach”, „W Polskę idziemy”, „Przyjdzie walec”, „Jeszcze w zielone gramy”), zaprezentowany zostanie bogaty wachlarz utworów poetyckich i obyczajowych (m.in. „Tak, jak malował pan Chagall”, „Kocham cię życie” czy „Lubmy się”).

Reżyserii spektaklu podjął się Jacek Bończyk (aktor, librecista i reżyser), który wielokrotnie współpracował z Mistrzem, był także dyrektorem artystycznym Festiwalu Twórczości Wojciecha Młynarskiego, odbywającym się przez kilka lat w Gdańsku, z chętnym i osobistym udziałem Autora.
W spektaklu biorą udział muzycy: Gabriel Balukiewicz, Kamil Biadała, Krzysztof Jaszczak, Wiktoria Koziara, Bartłomiej Papierz, Piotr Papierski, Michał Zarych
Premiera na DUŻEJ SCENIE 6 listopada 2020 r.
czas trwania spektaklu: 125 minut (jedna przerwa)

Plakat spektaklu
RÓŻA JERYCHOŃSKA
„Róża jerychońska” Diany Meheik to dramat oparty na prawdziwej historii Oleny Popik, dwudziestojednoletniej prostytutki z Ukrainy, która przez lata była wykorzystywana przez handlarzy żywym towarem, by umrzeć w Mostarze, w wyniku spustoszeń, jakiego dokonały w jej organizmie choroby weneryczne.

Utwór stawia fundamentalne pytanie: ile warte jest nasze życie, jeśli jesteśmy pozbawieni własnego ciała, własnych myśli, imion, języka. Wyrwana z własnego środowiska Olena, z nowym imieniem nadanym przez jej właściciela – Amala, staje przed światem jako wieczny kosmita, bez domu w sensie geograficznym i metaforycznym.
Prapremiera polska na Scenie Kameralnej 20, 21 i 22 września 2019 r.,
Czas trwania spektaklu: 100 minut
Spektakl dla widzów dorosłych
Licencjodawcy Diana Meheik i Gabriela Abrasowicz

Podziękowania dla Fundacji Przeciwko Handlowi Ludźmi "La Strada", Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, You Can Free Us Polska oraz Helen Bamber Foundation

Plakat Słabi
SŁABI
Nieporadni, introwertyczni, niepewni i nieszczęśliwi. Zbyt wrażliwi i bezradni wobec wyzwań codzienności. Słabi. Tacy są bohaterowie dramatu Magdaleny Drab. Anina nie radzi sobie z prozaicznym do bólu życiem, nie potrafi wypełniać obowiązków wynikających z bycia matką, nie mieści się w ramach przewidzianych dla niej przez społeczeństwo. W sklepie mięsnym poznaje Jana, introwertycznego sprzedawcę ogarniętego stagnacją i emocjonalną apatią. W tym świecie, skonstruowanym na przecięciu realizmu i fantazji, wszystkie historie są banalne, ale zostały opowiedziane z dużą dozą ironii i czułości.

Nagrodzony Gdyńską Nagrodą Dramaturgiczną tekst to zabawna, groteskowa i niezwykle wzruszająca opowieść o doświadczeniu inności i nieprzystawalności. Zdobądźmy się na dystans, a w tytułowych Słabych odnajdziemy znajomych, sąsiadów, a może nawet i samych siebie.

Prapremiera sceniczna na Scenie Kameralnej Teatru 4 marca 2022 r.
Czas trwania spektaklu: 105 minut

Patronat Medialny
TVP 3 Łódź
Toya TV
Radio Łódź

Współpraca medialna
MeloRadio
Radio Złote Przeboje

Plakat spektaklu Sztuka
SZTUKA
O spektaklu
Yasmina Reza to jedna z najbardziej znanych współczesnych dramatopisarek francuskich. Sławę zdobyła dzięki Sztuce. Napisana w roku 1994, przetłumaczona na ponad trzydzieści języków, wystawiana była na całym świecie, między innymi, w Paryżu, Londynie, Buenos-Aires, Tel Awiwie. Zdobyła Nagrodę Moliera dla najlepszego autora, a także Evening Standard Award oraz Laurence Olivier Award. Sztuka Rezy jest komedią i, jak to prawdziwe komedie mają w chlubnym zwyczaju, skłania do poważnej, momentami bardzo niewesołej, zadumy. Wyśmiewając ludzkie słabości, nie kpi z nich złośliwie, chociaż same się o to proszą, lecz szuka ich źródła. Znajdując je, wzrusza. Historia wystawionej na próbę przyjaźni trzech bohaterów utworu, przy całej swej komiczności, jest opowieścią o współczesnym człowieku. A ten, jak każdy, ma swoje zmartwienia, niepokoje, problemy. Nieraz dramatyczne. Mądry humor Rezy jest na nie odpowiedzią. Pociesza, dodaje sił. Nie pozostawia po sobie jednak aury absolutnej błogości. Dowcip Sztuki jest przewrotny. W finale niekoniecznie wyłącznie śmieszny.
Spektakl powstał w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium.
Premiera na Małej Scenie Teatru Jaracza 6 maja 2023 r.,
a w ramach Wojewódzkich Jaracza Wędrówek w MDK Radomsko 7 maja 2023 r.
Czas trwania spektaklu: 90 min.
Licencja na wystawienie utworu została wydana przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Grafika reklamowa
Świętoszek
Świętoszek

Autor: Molière
Przekład: Tadeusz Boy-Żeleński
Reżyseria: Magdalena Piekorz

Świętoszek
Moliera nie spoczywa na laurach. Śmieszy do łez teatralną publiczność już od ponad trzech stuleci i ciągle chce więcej. Niezależnie od epoki, w której się go wystawia, stanowi trafny, nieraz złośliwy, przepełniony ironią komentarz do postaw przyjmowanych przez aktualnych bohaterów życia społecznego. Bo też i ludzkie charaktery wraz z ich słabościami, w brawurowy i wyrazisty sposób sportretowane przez francuskiego pisarza w XVII wieku, nie zmieniły się aż tak bardzo na przestrzeni czasu. Wciąż są wśród nas kłamcy, wyrachowani jak Tartuffe, pocieszni naiwniacy w typie Orgona, czy narwańcy w rodzaju Damisa. Obejrzymy ich na scenie Jaracza w energetycznej, klasycznej, ale niestroniącej od współczesnych odniesień inscenizacji Magdaleny Piekorz, znakomitej reżyserki teatralnej i filmowej. Świetnie napisane postaci Moliera dają okazję do popisów aktorskiego kunsztu, które inkrustują przedstawienie wielkimi, zapadającymi na długo w pamięć kreacjami. Zachwycą one każdego miłośnika sztuki teatru.

Planowana premiera: 24 maja 2025, Duża Scena
Duża Scena Teatru im. Stefana Jaracza- wejście ul. Jaracza 27

Tylko jeden dzień plakat
TYLKO JEDEN DZIEŃ
o spektaklu
Pewnego razu Lis i Dzik, dwoje zgranych przyjaciół, obserwują jak z jajka wykluwa się mała Muszka majowa. Ponieważ, jak powszechnie wiadomo, owady te żyją tylko jeden dzień, przyjaciele nie chcąc unieszczęśliwiać nowo poznanej, wymyślają zabawę, która odwraca rzeczywistość. Przekonują Jętkę, że to nie ona, a Lis, jest stworzeniem, któremu został tylko jeden dzień życia. Jednak prawda prędzej czy później zawsze wychodzi na jaw...
Spektakl dla dzieci od lat 6 do 106
Spektakl powstaje w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium
Premiera: 20 kwietnia 2024, Mała Scena
Czas trwania spektaklu: 60 min. bez przerwy
Sztuka jest prezentowana za zgodą i na licencji udzielonej przez właściciela międzynarodowych praw teatralnych - Verlag für Kindertheater Weitendorf GmbH.
Licencja na wystawienie utworu została udzielona przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Prawa Autorskie reprezentuje Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Umrzeć z tęsknoty, plakat
UMRZEĆ Z TĘSKNOTY. NAJPIĘKNIEJSZE PIOSENKI ŻYDOWSKIE
O spektaklu
Zapraszamy do Teatru Jaracza na wyjątkowy, nastrojowy wieczór muzyczny.

Pragniemy zabrać Państwa w podróż w uchodzący w niepamięć, a przecież piękny i bliski nam świat kultury żydowskiej, zaklęty w piosenkach w wykonaniu młodych i utalentowanych aktorów naszego Teatru. Aktorom akompaniuje zespół muzyczny pod kierunkiem Teresy Stokowskiej-Gajdy.

Zapamiętane obrazy, radosne, nostalgiczne i melancholijne melodie i poetyckie teksty przypomną orientalną, niezmiennie fascynującą nas kulturę jednego z najbardziej niezwykłych narodów.

Może wspólnie uda nam się przywołać magiczną atmosferę wielokulturowej Łodzi.
MUZYCY
Małgorzata KORPYSZ-OWCZAREK - skrzypce
Mirosław KŁYS - klarnet
Eneasz KUBIT - akordeon
Leszek KOŁODZIEJSKI - instrumenty klawiszowe
Bartosz STĘPIEŃ - kontrabas
Premiera na Dużej Scenie 25 stycznia 2014 r.
Czas trwania spektaklu: 145 minut (z jedną przerwą)

Wojna na trzecim piętrze, plakat
WOJNA NA TRZECIM PIĘTRZE
O spektaklu
Scena Inicjatyw Aktorskich ProScenium, po znakomicie przyjętych „Mrocznych perwersjach codzienności” w reż. Rafała Sabary, sięga po pełną dowcipu i wartkich dialogów tragikomedię Pavla Kohouta. Podszyta kafkowskim absurdem sztuka urzeka prawdziwie czeskim humorem oraz niezwykłą aktualnością, co czyni ją zarówno śmieszną, jak i przerażającą. W tej groteskowej, bardzo przystępnej formie zawiera się opowieść o determinizmie jednostki i mechanizmach manipulowania właściwym systemom totalitarnym. Głównym bohaterem jest „układ”, w wyniku którego mecenas Blaha otrzymuje w środku nocy wezwanie do wojska, zaś jego mieszkanie zamienia się w plac boju...
Premiera na MAŁEJ SCENIE 18 marca 2021 r.
Czas trwania spektaklu: 60 minut

W spektaklu wykorzystywane są efekty pirotechniczne, głośne efekty dźwiękowe oraz światło stroboskopowe
Prawa autorskie do sztuki reprezentuje JUSSENHOVEN & FISCHER Theaterverlag, a w Polsce Agencja Dramatu i Teatru ADIT
Patronat honorowy Ambasady Republiki Czeskiej i Konsula HonorowegoRepubliki Czeskiej w Łodzi Pana Profesora Krzysztofa Skotnickiego
Wsparcie ze środków Funduszu Przeciwdziałania Covid-19

Plakat
ZAMIANA
Zamiana Paula Claudela to odwieczna walka dobra ze złem opowiedziana pięknym poetyckim językiem. Utwór przedstawia trud wiary, wyrzeczenie, jakie się z nią wiąże, i cenę, którą trzeba zapłacić za niezłomne przy niej trwanie. Ale pokazuje również, co się traci, gdy się jej wyrzeka. Bohaterowie Claudela biorą udział w śmiertelnym starciu. Prowadzi się je za pomocą dojmująco banalnego środka – pieniędzy – lecz faktyczną areną tej demonicznej rozgrywki jest plan metafizyczny. Stawką walki w Zamianie jest dusza człowieka. Zarówno ta zatruta przez grzech, jak i ta uszlachetniona przez cnotę. W finale dramatu obie stają przed koniecznością zadania sobie pytania o to, czy przyjęte przez nie postawy były słuszne i czy ich przyjęcia nie żałują. Tylko jedna będzie mogła udzielić pozytywnej odpowiedzi. Drugiej pozostanie groza płynąca z opamiętania oraz wyrażenie skruchy. Każda z nich przy tym cierpi. Każda budzi litość i trwogę. Tak Claudel wywołuje katharsis. I zbliża nas do pełnego sprzeczności, tragizmu i tajemnicy obcowania z Absolutem.
Czas trwania spektaklu: 90 minut, bez przerwy
Premiera 18 stycznia 2025 roku na Scenie Kameralnej

Zemsta plakat
ZEMSTA
O spektaklu
Zemsta Aleksandra Fredry należy do klasyki polskiej literatury, wyznacza kanon komedii, jest wzorem komizmu sytuacyjnego i słownego humoru. To arcydzieło polszczyzny i jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób punktujący nasze narodowe przywary i słabostki.
Reżyser spektaklu Krzysztof Jasiński (Dyrektor Teatru STU w Krakowie) wraca do Teatru Jaracza w Łodzi po 51. latach od czasu swoje reżyserskiego debiutu. Jak w roku 2022 zabrzmi, już niemal 190. letni, genialny tekst Fredry? Czy kolejne pokolenie Raptusiewiczów i Milczków weźmie sobie do serca finał, tak bardzo dziś wszystkim potrzebny? Komedia, która nigdy się nie starzeje, z pewnością ma jeszcze sporo do powiedzenia o współczesnym świecie.
STATYŚCI:
Dawid Bierzgalski, Piotr Kowalski, Bogusław Przybylak, Krzysztof Rusiecki

Premiera na Dużej Scenie: 19 listopada 2022 r.
Czas trwania spektaklu: 120 minut (z jedną przerwą)
spektakl z efektami pirotechnicznymi - strzały

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.