
Łódź 04.11.2025, g. 10:00
od 30.00 pln
O spektaklu
Zemsta Aleksandra Fredry należy do klasyki polskiej literatury, wyznacza kanon komedii, jest wzorem komizmu sytuacyjnego i słownego humoru. To arcydzieło polszczyzny i jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób punktujący nasze narodowe przywary i słabostki.
Reżyser spektaklu Krzysztof Jasiński (Dyrektor Teatru STU w Krakowie) wraca do Teatru Jaracza w Łodzi po 51. latach od czasu swoje reżyserskiego debiutu. Jak w roku 2022 zabrzmi, już niemal 190. letni, genialny tekst Fredry? Czy kolejne pokolenie Raptusiewiczów i Milczków weźmie sobie do serca finał, tak bardzo dziś wszystkim potrzebny? Komedia, która nigdy się nie starzeje, z pewnością ma jeszcze sporo do powiedzenia o współczesnym świecie.
STATYŚCI:
Dawid Bierzgalski, Piotr Kowalski, Bogusław Przybylak, Krzysztof Rusiecki
Premiera na Dużej Scenie: 19 listopada 2022 r.
Czas trwania spektaklu: 120 minut (z jedną przerwą)
spektakl z efektami pirotechnicznymi - strzały
Zemsta Aleksandra Fredry należy do klasyki polskiej literatury, wyznacza kanon komedii, jest wzorem komizmu sytuacyjnego i słownego humoru. To arcydzieło polszczyzny i jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób punktujący nasze narodowe przywary i słabostki.
Reżyser spektaklu Krzysztof Jasiński (Dyrektor Teatru STU w Krakowie) wraca do Teatru Jaracza w Łodzi po 51. latach od czasu swoje reżyserskiego debiutu. Jak w roku 2022 zabrzmi, już niemal 190. letni, genialny tekst Fredry? Czy kolejne pokolenie Raptusiewiczów i Milczków weźmie sobie do serca finał, tak bardzo dziś wszystkim potrzebny? Komedia, która nigdy się nie starzeje, z pewnością ma jeszcze sporo do powiedzenia o współczesnym świecie.
STATYŚCI:
Dawid Bierzgalski, Piotr Kowalski, Bogusław Przybylak, Krzysztof Rusiecki
Premiera na Dużej Scenie: 19 listopada 2022 r.
Czas trwania spektaklu: 120 minut (z jedną przerwą)
spektakl z efektami pirotechnicznymi - strzały

Łódź 07.11.2025, g. 10:00
od 30.00 pln
O spektaklu
Zemsta Aleksandra Fredry należy do klasyki polskiej literatury, wyznacza kanon komedii, jest wzorem komizmu sytuacyjnego i słownego humoru. To arcydzieło polszczyzny i jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób punktujący nasze narodowe przywary i słabostki.
Reżyser spektaklu Krzysztof Jasiński (Dyrektor Teatru STU w Krakowie) wraca do Teatru Jaracza w Łodzi po 51. latach od czasu swoje reżyserskiego debiutu. Jak w roku 2022 zabrzmi, już niemal 190. letni, genialny tekst Fredry? Czy kolejne pokolenie Raptusiewiczów i Milczków weźmie sobie do serca finał, tak bardzo dziś wszystkim potrzebny? Komedia, która nigdy się nie starzeje, z pewnością ma jeszcze sporo do powiedzenia o współczesnym świecie.
STATYŚCI:
Dawid Bierzgalski, Piotr Kowalski, Bogusław Przybylak, Krzysztof Rusiecki
Premiera na Dużej Scenie: 19 listopada 2022 r.
Czas trwania spektaklu: 120 minut (z jedną przerwą)
spektakl z efektami pirotechnicznymi - strzały
Zemsta Aleksandra Fredry należy do klasyki polskiej literatury, wyznacza kanon komedii, jest wzorem komizmu sytuacyjnego i słownego humoru. To arcydzieło polszczyzny i jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób punktujący nasze narodowe przywary i słabostki.
Reżyser spektaklu Krzysztof Jasiński (Dyrektor Teatru STU w Krakowie) wraca do Teatru Jaracza w Łodzi po 51. latach od czasu swoje reżyserskiego debiutu. Jak w roku 2022 zabrzmi, już niemal 190. letni, genialny tekst Fredry? Czy kolejne pokolenie Raptusiewiczów i Milczków weźmie sobie do serca finał, tak bardzo dziś wszystkim potrzebny? Komedia, która nigdy się nie starzeje, z pewnością ma jeszcze sporo do powiedzenia o współczesnym świecie.
STATYŚCI:
Dawid Bierzgalski, Piotr Kowalski, Bogusław Przybylak, Krzysztof Rusiecki
Premiera na Dużej Scenie: 19 listopada 2022 r.
Czas trwania spektaklu: 120 minut (z jedną przerwą)
spektakl z efektami pirotechnicznymi - strzały

Łódź 07.11.2025, g. 19:00
od 60.00 pln
Historia dobrze znana: Pani chce zabić Pana,
niemniej rzecz się mocno gmatwa,
bo to nie jest sprawa łatwa.
Potem żal tę Panią trawi,
aż się sama pragnie zabić,
gdy porzuca ją Kochanek
co małżeństwo wpędził w zamęt.
A w ostatniej już odsłonie
ma się zdarzyć taki koniec,
że Kochanek oraz Mąż,
(co urazę nosi wciąż)
mając wspólne niecne plany
chcą odpłacić pięknej Pani.
~ Jacek Bończyk
Jeżeli w Morderstwie w hotelu Rona Clarka i Sama Bobricka ktoś ginie, to jest to chandra. Zabijają ją absurdalnym dowcipem aktorzy Jaracza, dający w tym przedstawieniu brawurowy popis umiejętności. Grane przez nich postaci snują swoje misterne a często mroczne plany, by następnie porzucać je w wyniku zaskakujących zwrotów akcji. To prawdziwy rollercoaster dla widzów, tym zabawniejszy, im bardziej niedorzeczne okoliczności fundują sobie bohaterowie owej „czarnej komedii”. „Morderstwo w hotelu” to specyficzne remedium na oderwanie się na od niezbyt skorej do żartów codzienności, w klimacie „Cyrku Monty Pythona”.
Czas trwania spektaklu: 65 minut, bez przerwy
Licencję na wykorzystanie utworu „Morderstwo hotelu” Rona Clarka i Sama Bobricka i prawa autorskie reprezentuje ZAIKS. Prawa Włodzimierza Kaczkowskiego reprezentuje Agencja Literacko - Teatralna "Podium 117".
niemniej rzecz się mocno gmatwa,
bo to nie jest sprawa łatwa.
Potem żal tę Panią trawi,
aż się sama pragnie zabić,
gdy porzuca ją Kochanek
co małżeństwo wpędził w zamęt.
A w ostatniej już odsłonie
ma się zdarzyć taki koniec,
że Kochanek oraz Mąż,
(co urazę nosi wciąż)
mając wspólne niecne plany
chcą odpłacić pięknej Pani.
~ Jacek Bończyk
Jeżeli w Morderstwie w hotelu Rona Clarka i Sama Bobricka ktoś ginie, to jest to chandra. Zabijają ją absurdalnym dowcipem aktorzy Jaracza, dający w tym przedstawieniu brawurowy popis umiejętności. Grane przez nich postaci snują swoje misterne a często mroczne plany, by następnie porzucać je w wyniku zaskakujących zwrotów akcji. To prawdziwy rollercoaster dla widzów, tym zabawniejszy, im bardziej niedorzeczne okoliczności fundują sobie bohaterowie owej „czarnej komedii”. „Morderstwo w hotelu” to specyficzne remedium na oderwanie się na od niezbyt skorej do żartów codzienności, w klimacie „Cyrku Monty Pythona”.
Czas trwania spektaklu: 65 minut, bez przerwy
Licencję na wykorzystanie utworu „Morderstwo hotelu” Rona Clarka i Sama Bobricka i prawa autorskie reprezentuje ZAIKS. Prawa Włodzimierza Kaczkowskiego reprezentuje Agencja Literacko - Teatralna "Podium 117".

Łódź 09.11.2025, g. 17:00
od 60.00 pln
Historia dobrze znana: Pani chce zabić Pana,
niemniej rzecz się mocno gmatwa,
bo to nie jest sprawa łatwa.
Potem żal tę Panią trawi,
aż się sama pragnie zabić,
gdy porzuca ją Kochanek
co małżeństwo wpędził w zamęt.
A w ostatniej już odsłonie
ma się zdarzyć taki koniec,
że Kochanek oraz Mąż,
(co urazę nosi wciąż)
mając wspólne niecne plany
chcą odpłacić pięknej Pani.
~ Jacek Bończyk
Jeżeli w Morderstwie w hotelu Rona Clarka i Sama Bobricka ktoś ginie, to jest to chandra. Zabijają ją absurdalnym dowcipem aktorzy Jaracza, dający w tym przedstawieniu brawurowy popis umiejętności. Grane przez nich postaci snują swoje misterne a często mroczne plany, by następnie porzucać je w wyniku zaskakujących zwrotów akcji. To prawdziwy rollercoaster dla widzów, tym zabawniejszy, im bardziej niedorzeczne okoliczności fundują sobie bohaterowie owej „czarnej komedii”. „Morderstwo w hotelu” to specyficzne remedium na oderwanie się na od niezbyt skorej do żartów codzienności, w klimacie „Cyrku Monty Pythona”.
Czas trwania spektaklu: 65 minut, bez przerwy
Licencję na wykorzystanie utworu „Morderstwo hotelu” Rona Clarka i Sama Bobricka i prawa autorskie reprezentuje ZAIKS. Prawa Włodzimierza Kaczkowskiego reprezentuje Agencja Literacko - Teatralna "Podium 117".
niemniej rzecz się mocno gmatwa,
bo to nie jest sprawa łatwa.
Potem żal tę Panią trawi,
aż się sama pragnie zabić,
gdy porzuca ją Kochanek
co małżeństwo wpędził w zamęt.
A w ostatniej już odsłonie
ma się zdarzyć taki koniec,
że Kochanek oraz Mąż,
(co urazę nosi wciąż)
mając wspólne niecne plany
chcą odpłacić pięknej Pani.
~ Jacek Bończyk
Jeżeli w Morderstwie w hotelu Rona Clarka i Sama Bobricka ktoś ginie, to jest to chandra. Zabijają ją absurdalnym dowcipem aktorzy Jaracza, dający w tym przedstawieniu brawurowy popis umiejętności. Grane przez nich postaci snują swoje misterne a często mroczne plany, by następnie porzucać je w wyniku zaskakujących zwrotów akcji. To prawdziwy rollercoaster dla widzów, tym zabawniejszy, im bardziej niedorzeczne okoliczności fundują sobie bohaterowie owej „czarnej komedii”. „Morderstwo w hotelu” to specyficzne remedium na oderwanie się na od niezbyt skorej do żartów codzienności, w klimacie „Cyrku Monty Pythona”.
Czas trwania spektaklu: 65 minut, bez przerwy
Licencję na wykorzystanie utworu „Morderstwo hotelu” Rona Clarka i Sama Bobricka i prawa autorskie reprezentuje ZAIKS. Prawa Włodzimierza Kaczkowskiego reprezentuje Agencja Literacko - Teatralna "Podium 117".

Łódź 15.11.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
Jakiś kraj. może Polska. zwykły dzień. niby zwyczajna, nic nie znacząca sytuacja. ławka na skwerze przed żeńskim liceum. dwaj mężczyźni. dziwnie ubrani. może przebrani... dlaczego?... kim są?... co kryją pod płaszczami?... o czym rozmawiają?... co ich łączy?... przed czym się ukrywają?... czego się boją?. przed czym uciekają?... przed „światem”?...
A „świat” jaki jest, każdy widzi. Niewiele w nim znaczymy. Systemy zniewalają, rządy okłamują, ideologie cynicznie manipulują, kościół się kompromituje, a pracodawcy niezmiennie wykorzystują... Postępująca dehumanizacja i swoista „selekcja” tworzy zbędnych osobników. Dziś jesteśmy, jutro nas nie ma. Lądujemy na „śmietniku”, pozostawieni sobie samym. Mamy znikomy wpływ na nasze życie. Rzeczywistość boleśnie weryfikuje i niszczy marzenia, ideały, pasje, zasady. Często zabiera godność i poniża. Zmory codzienności zatruwają egzystencję i spychają na margines. Budzą strach, frustrację, często rozpacz. Trudno przed nimi uciec. Trudno zmylić tropy. Jak je przechytrzyć? Jak oszukać? Przecież nie chcemy być osaczeni, zranieni, odrzuceni. Jest jeden sposób – ZDEMASKUJMY JE I WYŚMIEJMY! Wyśmiejmy nasz ból, rozczarowanie, przerażenie, rozgoryczenie. ŚMIEJMY SIĘ, ŻEBY NIE PŁAKAĆ.
Mroczne perwersje codzienności to znakomita współczesna komedia, której autorem jest Marco Antonio De La Parra, chilijski pisarz, dramaturg i scenarzysta. To jedna z najczęściej granych na świecie sztuk iberoamerykańskich. Została przetłumaczona na kilkanaście języków, w tym angielski, grecki, turecki, francuski, portugalski, niemiecki, szwedzki, włoski i wiele innych. Ten tekst jest jak cebula, ma mnóstwo warstw, można rozpatrywać jego sens na wielu poziomach, pełno w nim ukrytych znaczeń i aluzji, które są zadziwiająco uniwersalne także w polskich warunkach. Całość przesycona jest humorem, często ocierającym się o absurd. Łódzka realizacja w Teatrze im. Stefana Jaracza jest polską prapremierą. Spektakl zawiera elementy klownady, burleski i kabaretu. Toczy się w szalonym tempie, zaskakując swą przewrotnością i niejednoznacznością. Reżyserem spektaklu jest Rafał Sabara, scenografię zaprojektował Waldemar Zawodziński, a występują – Mariusz Siudziński i Mariusz Słupiński.
Prapremiera na Małej Scenie 4,5 października 2014
Spektakl powstał w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium.
Spektakl dla widzów dorosłych (+16 lat)
A „świat” jaki jest, każdy widzi. Niewiele w nim znaczymy. Systemy zniewalają, rządy okłamują, ideologie cynicznie manipulują, kościół się kompromituje, a pracodawcy niezmiennie wykorzystują... Postępująca dehumanizacja i swoista „selekcja” tworzy zbędnych osobników. Dziś jesteśmy, jutro nas nie ma. Lądujemy na „śmietniku”, pozostawieni sobie samym. Mamy znikomy wpływ na nasze życie. Rzeczywistość boleśnie weryfikuje i niszczy marzenia, ideały, pasje, zasady. Często zabiera godność i poniża. Zmory codzienności zatruwają egzystencję i spychają na margines. Budzą strach, frustrację, często rozpacz. Trudno przed nimi uciec. Trudno zmylić tropy. Jak je przechytrzyć? Jak oszukać? Przecież nie chcemy być osaczeni, zranieni, odrzuceni. Jest jeden sposób – ZDEMASKUJMY JE I WYŚMIEJMY! Wyśmiejmy nasz ból, rozczarowanie, przerażenie, rozgoryczenie. ŚMIEJMY SIĘ, ŻEBY NIE PŁAKAĆ.
Mroczne perwersje codzienności to znakomita współczesna komedia, której autorem jest Marco Antonio De La Parra, chilijski pisarz, dramaturg i scenarzysta. To jedna z najczęściej granych na świecie sztuk iberoamerykańskich. Została przetłumaczona na kilkanaście języków, w tym angielski, grecki, turecki, francuski, portugalski, niemiecki, szwedzki, włoski i wiele innych. Ten tekst jest jak cebula, ma mnóstwo warstw, można rozpatrywać jego sens na wielu poziomach, pełno w nim ukrytych znaczeń i aluzji, które są zadziwiająco uniwersalne także w polskich warunkach. Całość przesycona jest humorem, często ocierającym się o absurd. Łódzka realizacja w Teatrze im. Stefana Jaracza jest polską prapremierą. Spektakl zawiera elementy klownady, burleski i kabaretu. Toczy się w szalonym tempie, zaskakując swą przewrotnością i niejednoznacznością. Reżyserem spektaklu jest Rafał Sabara, scenografię zaprojektował Waldemar Zawodziński, a występują – Mariusz Siudziński i Mariusz Słupiński.
Prapremiera na Małej Scenie 4,5 października 2014
Spektakl powstał w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium.
Spektakl dla widzów dorosłych (+16 lat)

Łódź 15.11.2025, g. 19:00
od 90.00 pln
Kaja ma plan. A dopóki ma plan, to ma plan i tylko krok dzieli ją od życia najlepszym życiem. Będzie zdrowo jeść, ćwiczyć, medytować, zainstaluje apkę do nauki hiszpańskiego i będzie rozwiązywać sudoku. Codziennie rano po otwarciu oczu jedno sudoku. I przede wszystkim - napisze mnóstwo, mnóstwo żartów. Całą górę żartów. A jak już będzie mieć tę górę żartów, to przypnie narty albo odepnie wroty i nic jej nie zatrzyma. Kaja napisze tak śmieszny stand-up, że pospadacie z krzeseł i będzie Was trzeba reanimować. Będzie tak hiper mega śmieszny, że nie tylko Wy pospadacie z krzeseł, ale nawet mama Kai zrozumie cały pulsujący w Kai ból i pokocha ją na wskroś, bezwarunkowo, do utraty tchu. Tam, gdzie Kaja zasieje żart, zbierze miłość i osiągnie wszystko, o czym marzyła: będzie najzabawniejsza na świecie w najzabawniejszym spektaklu o przemocy seksualnej.

Łódź 16.11.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
Kaja ma plan. A dopóki ma plan, to ma plan i tylko krok dzieli ją od życia najlepszym życiem. Będzie zdrowo jeść, ćwiczyć, medytować, zainstaluje apkę do nauki hiszpańskiego i będzie rozwiązywać sudoku. Codziennie rano po otwarciu oczu jedno sudoku. I przede wszystkim - napisze mnóstwo, mnóstwo żartów. Całą górę żartów. A jak już będzie mieć tę górę żartów, to przypnie narty albo odepnie wroty i nic jej nie zatrzyma. Kaja napisze tak śmieszny stand-up, że pospadacie z krzeseł i będzie Was trzeba reanimować. Będzie tak hiper mega śmieszny, że nie tylko Wy pospadacie z krzeseł, ale nawet mama Kai zrozumie cały pulsujący w Kai ból i pokocha ją na wskroś, bezwarunkowo, do utraty tchu. Tam, gdzie Kaja zasieje żart, zbierze miłość i osiągnie wszystko, o czym marzyła: będzie najzabawniejsza na świecie w najzabawniejszym spektaklu o przemocy seksualnej.

Łódź 16.11.2025, g. 19:00
od 60.00 pln
Jakiś kraj. może Polska. zwykły dzień. niby zwyczajna, nic nie znacząca sytuacja. ławka na skwerze przed żeńskim liceum. dwaj mężczyźni. dziwnie ubrani. może przebrani... dlaczego?... kim są?... co kryją pod płaszczami?... o czym rozmawiają?... co ich łączy?... przed czym się ukrywają?... czego się boją?. przed czym uciekają?... przed „światem”?...
A „świat” jaki jest, każdy widzi. Niewiele w nim znaczymy. Systemy zniewalają, rządy okłamują, ideologie cynicznie manipulują, kościół się kompromituje, a pracodawcy niezmiennie wykorzystują... Postępująca dehumanizacja i swoista „selekcja” tworzy zbędnych osobników. Dziś jesteśmy, jutro nas nie ma. Lądujemy na „śmietniku”, pozostawieni sobie samym. Mamy znikomy wpływ na nasze życie. Rzeczywistość boleśnie weryfikuje i niszczy marzenia, ideały, pasje, zasady. Często zabiera godność i poniża. Zmory codzienności zatruwają egzystencję i spychają na margines. Budzą strach, frustrację, często rozpacz. Trudno przed nimi uciec. Trudno zmylić tropy. Jak je przechytrzyć? Jak oszukać? Przecież nie chcemy być osaczeni, zranieni, odrzuceni. Jest jeden sposób – ZDEMASKUJMY JE I WYŚMIEJMY! Wyśmiejmy nasz ból, rozczarowanie, przerażenie, rozgoryczenie. ŚMIEJMY SIĘ, ŻEBY NIE PŁAKAĆ.
Mroczne perwersje codzienności to znakomita współczesna komedia, której autorem jest Marco Antonio De La Parra, chilijski pisarz, dramaturg i scenarzysta. To jedna z najczęściej granych na świecie sztuk iberoamerykańskich. Została przetłumaczona na kilkanaście języków, w tym angielski, grecki, turecki, francuski, portugalski, niemiecki, szwedzki, włoski i wiele innych. Ten tekst jest jak cebula, ma mnóstwo warstw, można rozpatrywać jego sens na wielu poziomach, pełno w nim ukrytych znaczeń i aluzji, które są zadziwiająco uniwersalne także w polskich warunkach. Całość przesycona jest humorem, często ocierającym się o absurd. Łódzka realizacja w Teatrze im. Stefana Jaracza jest polską prapremierą. Spektakl zawiera elementy klownady, burleski i kabaretu. Toczy się w szalonym tempie, zaskakując swą przewrotnością i niejednoznacznością. Reżyserem spektaklu jest Rafał Sabara, scenografię zaprojektował Waldemar Zawodziński, a występują – Mariusz Siudziński i Mariusz Słupiński.
Prapremiera na Małej Scenie 4,5 października 2014
Spektakl powstał w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium.
Spektakl dla widzów dorosłych (+16 lat)
A „świat” jaki jest, każdy widzi. Niewiele w nim znaczymy. Systemy zniewalają, rządy okłamują, ideologie cynicznie manipulują, kościół się kompromituje, a pracodawcy niezmiennie wykorzystują... Postępująca dehumanizacja i swoista „selekcja” tworzy zbędnych osobników. Dziś jesteśmy, jutro nas nie ma. Lądujemy na „śmietniku”, pozostawieni sobie samym. Mamy znikomy wpływ na nasze życie. Rzeczywistość boleśnie weryfikuje i niszczy marzenia, ideały, pasje, zasady. Często zabiera godność i poniża. Zmory codzienności zatruwają egzystencję i spychają na margines. Budzą strach, frustrację, często rozpacz. Trudno przed nimi uciec. Trudno zmylić tropy. Jak je przechytrzyć? Jak oszukać? Przecież nie chcemy być osaczeni, zranieni, odrzuceni. Jest jeden sposób – ZDEMASKUJMY JE I WYŚMIEJMY! Wyśmiejmy nasz ból, rozczarowanie, przerażenie, rozgoryczenie. ŚMIEJMY SIĘ, ŻEBY NIE PŁAKAĆ.
Mroczne perwersje codzienności to znakomita współczesna komedia, której autorem jest Marco Antonio De La Parra, chilijski pisarz, dramaturg i scenarzysta. To jedna z najczęściej granych na świecie sztuk iberoamerykańskich. Została przetłumaczona na kilkanaście języków, w tym angielski, grecki, turecki, francuski, portugalski, niemiecki, szwedzki, włoski i wiele innych. Ten tekst jest jak cebula, ma mnóstwo warstw, można rozpatrywać jego sens na wielu poziomach, pełno w nim ukrytych znaczeń i aluzji, które są zadziwiająco uniwersalne także w polskich warunkach. Całość przesycona jest humorem, często ocierającym się o absurd. Łódzka realizacja w Teatrze im. Stefana Jaracza jest polską prapremierą. Spektakl zawiera elementy klownady, burleski i kabaretu. Toczy się w szalonym tempie, zaskakując swą przewrotnością i niejednoznacznością. Reżyserem spektaklu jest Rafał Sabara, scenografię zaprojektował Waldemar Zawodziński, a występują – Mariusz Siudziński i Mariusz Słupiński.
Prapremiera na Małej Scenie 4,5 października 2014
Spektakl powstał w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium.
Spektakl dla widzów dorosłych (+16 lat)

Łódź 18.11.2025, g. 10:00
od 30.00 pln
O spektaklu
„Hobbit” J. R. R. Tolkiena to klasyka literatury fantasy rozpowszechniona na całym świecie, również za sprawą głośnej ekranizacji w reż. Petera Jacksona. Opowieść rozgrywająca się w wymyślonej rzeczywistości, ale w oczywisty sposób odnosi się do nas samych i naszego świata.
Hobbit Bilbo wraz z drużyną krasnoludów na czele z Thorinem oraz czarodziejem Gandalfem wyruszają do Samotnej Góry. Miejsca, które swoim leżem uczynił smok Smaug, pilnując wielkiego skarbu i wzbudzając strach w pobliskim mieście Esgaroth. Na jakie trudności trafią nasi bohaterowie w swojej podróży? Kto przyjdzie im z pomocą w walce ze smokiem i armią goblinów?
W baśni Teatru Jaracza w Łodzi, w opracowaniu i reżyserii Grzegorza Suskiego, odnajdą się zarówno najmłodsi, jak i starsi widzowie. Wypełnione piosenkami, kostiumami ze świata Hobbita, rekwizytami elfów czy krasnoludów przedstawienie jest przygodą i podróżą, w której pojawiające się fantastyczne stwory zachęcą do uczestnictwa każdego.
Premiera na DUŻEJ SCENIE 10 grudnia 2022 r.
czas trwania spektaklu: 90 minut
Licencjodawca: Middle-earth Enterprises
„Hobbit” J. R. R. Tolkiena to klasyka literatury fantasy rozpowszechniona na całym świecie, również za sprawą głośnej ekranizacji w reż. Petera Jacksona. Opowieść rozgrywająca się w wymyślonej rzeczywistości, ale w oczywisty sposób odnosi się do nas samych i naszego świata.
Hobbit Bilbo wraz z drużyną krasnoludów na czele z Thorinem oraz czarodziejem Gandalfem wyruszają do Samotnej Góry. Miejsca, które swoim leżem uczynił smok Smaug, pilnując wielkiego skarbu i wzbudzając strach w pobliskim mieście Esgaroth. Na jakie trudności trafią nasi bohaterowie w swojej podróży? Kto przyjdzie im z pomocą w walce ze smokiem i armią goblinów?
W baśni Teatru Jaracza w Łodzi, w opracowaniu i reżyserii Grzegorza Suskiego, odnajdą się zarówno najmłodsi, jak i starsi widzowie. Wypełnione piosenkami, kostiumami ze świata Hobbita, rekwizytami elfów czy krasnoludów przedstawienie jest przygodą i podróżą, w której pojawiające się fantastyczne stwory zachęcą do uczestnictwa każdego.
Premiera na DUŻEJ SCENIE 10 grudnia 2022 r.
czas trwania spektaklu: 90 minut
Licencjodawca: Middle-earth Enterprises

Łódź 19.11.2025, g. 10:00
od 30.00 pln
O spektaklu
„Hobbit” J. R. R. Tolkiena to klasyka literatury fantasy rozpowszechniona na całym świecie, również za sprawą głośnej ekranizacji w reż. Petera Jacksona. Opowieść rozgrywająca się w wymyślonej rzeczywistości, ale w oczywisty sposób odnosi się do nas samych i naszego świata.
Hobbit Bilbo wraz z drużyną krasnoludów na czele z Thorinem oraz czarodziejem Gandalfem wyruszają do Samotnej Góry. Miejsca, które swoim leżem uczynił smok Smaug, pilnując wielkiego skarbu i wzbudzając strach w pobliskim mieście Esgaroth. Na jakie trudności trafią nasi bohaterowie w swojej podróży? Kto przyjdzie im z pomocą w walce ze smokiem i armią goblinów?
W baśni Teatru Jaracza w Łodzi, w opracowaniu i reżyserii Grzegorza Suskiego, odnajdą się zarówno najmłodsi, jak i starsi widzowie. Wypełnione piosenkami, kostiumami ze świata Hobbita, rekwizytami elfów czy krasnoludów przedstawienie jest przygodą i podróżą, w której pojawiające się fantastyczne stwory zachęcą do uczestnictwa każdego.
Premiera na DUŻEJ SCENIE 10 grudnia 2022 r.
czas trwania spektaklu: 90 minut
Licencjodawca: Middle-earth Enterprises
„Hobbit” J. R. R. Tolkiena to klasyka literatury fantasy rozpowszechniona na całym świecie, również za sprawą głośnej ekranizacji w reż. Petera Jacksona. Opowieść rozgrywająca się w wymyślonej rzeczywistości, ale w oczywisty sposób odnosi się do nas samych i naszego świata.
Hobbit Bilbo wraz z drużyną krasnoludów na czele z Thorinem oraz czarodziejem Gandalfem wyruszają do Samotnej Góry. Miejsca, które swoim leżem uczynił smok Smaug, pilnując wielkiego skarbu i wzbudzając strach w pobliskim mieście Esgaroth. Na jakie trudności trafią nasi bohaterowie w swojej podróży? Kto przyjdzie im z pomocą w walce ze smokiem i armią goblinów?
W baśni Teatru Jaracza w Łodzi, w opracowaniu i reżyserii Grzegorza Suskiego, odnajdą się zarówno najmłodsi, jak i starsi widzowie. Wypełnione piosenkami, kostiumami ze świata Hobbita, rekwizytami elfów czy krasnoludów przedstawienie jest przygodą i podróżą, w której pojawiające się fantastyczne stwory zachęcą do uczestnictwa każdego.
Premiera na DUŻEJ SCENIE 10 grudnia 2022 r.
czas trwania spektaklu: 90 minut
Licencjodawca: Middle-earth Enterprises

Łódź 20.11.2025, g. 10:00
od 40.00 pln
Kaja ma plan. A dopóki ma plan, to ma plan i tylko krok dzieli ją od życia najlepszym życiem. Będzie zdrowo jeść, ćwiczyć, medytować, zainstaluje apkę do nauki hiszpańskiego i będzie rozwiązywać sudoku. Codziennie rano po otwarciu oczu jedno sudoku. I przede wszystkim - napisze mnóstwo, mnóstwo żartów. Całą górę żartów. A jak już będzie mieć tę górę żartów, to przypnie narty albo odepnie wroty i nic jej nie zatrzyma. Kaja napisze tak śmieszny stand-up, że pospadacie z krzeseł i będzie Was trzeba reanimować. Będzie tak hiper mega śmieszny, że nie tylko Wy pospadacie z krzeseł, ale nawet mama Kai zrozumie cały pulsujący w Kai ból i pokocha ją na wskroś, bezwarunkowo, do utraty tchu. Tam, gdzie Kaja zasieje żart, zbierze miłość i osiągnie wszystko, o czym marzyła: będzie najzabawniejsza na świecie w najzabawniejszym spektaklu o przemocy seksualnej.

Łódź 21.11.2025, g. 10:00
od 40.00 pln
Kaja ma plan. A dopóki ma plan, to ma plan i tylko krok dzieli ją od życia najlepszym życiem. Będzie zdrowo jeść, ćwiczyć, medytować, zainstaluje apkę do nauki hiszpańskiego i będzie rozwiązywać sudoku. Codziennie rano po otwarciu oczu jedno sudoku. I przede wszystkim - napisze mnóstwo, mnóstwo żartów. Całą górę żartów. A jak już będzie mieć tę górę żartów, to przypnie narty albo odepnie wroty i nic jej nie zatrzyma. Kaja napisze tak śmieszny stand-up, że pospadacie z krzeseł i będzie Was trzeba reanimować. Będzie tak hiper mega śmieszny, że nie tylko Wy pospadacie z krzeseł, ale nawet mama Kai zrozumie cały pulsujący w Kai ból i pokocha ją na wskroś, bezwarunkowo, do utraty tchu. Tam, gdzie Kaja zasieje żart, zbierze miłość i osiągnie wszystko, o czym marzyła: będzie najzabawniejsza na świecie w najzabawniejszym spektaklu o przemocy seksualnej.

Łódź 21.11.2025, g. 19:00
od 30.00 pln
O spektaklu
„Róbmy swoje...” to wieczór poświęcony twórczości niekwestionowanego geniusza polskiej piosenki – Wojciecha Młynarskiego. W wykonaniu aktorów Teatru im. Jaracza w Łodzi usłyszą Państwo zarówno niezapomniane piosenki jak i słynne felietony, z których Wojciech Młynarski słynął jako niebywale celny obserwator „coraz bardziej otaczającej nas rzeczywistości”.
W spektaklu oprócz absolutnych przebojów (m.in. „Jesteśmy na wczasach”, „W Polskę idziemy”, „Przyjdzie walec”, „Jeszcze w zielone gramy”), zaprezentowany zostanie bogaty wachlarz utworów poetyckich i obyczajowych (m.in. „Tak, jak malował pan Chagall”, „Kocham cię życie” czy „Lubmy się”).
Reżyserii spektaklu podjął się Jacek Bończyk (aktor, librecista i reżyser), który wielokrotnie współpracował z Mistrzem, był także dyrektorem artystycznym Festiwalu Twórczości Wojciecha Młynarskiego, odbywającym się przez kilka lat w Gdańsku, z chętnym i osobistym udziałem Autora.
W spektaklu biorą udział muzycy: Gabriel Balukiewicz, Kamil Biadała, Krzysztof Jaszczak, Wiktoria Koziara, Bartłomiej Papierz, Piotr Papierski, Michał Zarych
Premiera na DUŻEJ SCENIE 6 listopada 2020 r.
czas trwania spektaklu: 125 minut (jedna przerwa)
„Róbmy swoje...” to wieczór poświęcony twórczości niekwestionowanego geniusza polskiej piosenki – Wojciecha Młynarskiego. W wykonaniu aktorów Teatru im. Jaracza w Łodzi usłyszą Państwo zarówno niezapomniane piosenki jak i słynne felietony, z których Wojciech Młynarski słynął jako niebywale celny obserwator „coraz bardziej otaczającej nas rzeczywistości”.
W spektaklu oprócz absolutnych przebojów (m.in. „Jesteśmy na wczasach”, „W Polskę idziemy”, „Przyjdzie walec”, „Jeszcze w zielone gramy”), zaprezentowany zostanie bogaty wachlarz utworów poetyckich i obyczajowych (m.in. „Tak, jak malował pan Chagall”, „Kocham cię życie” czy „Lubmy się”).
Reżyserii spektaklu podjął się Jacek Bończyk (aktor, librecista i reżyser), który wielokrotnie współpracował z Mistrzem, był także dyrektorem artystycznym Festiwalu Twórczości Wojciecha Młynarskiego, odbywającym się przez kilka lat w Gdańsku, z chętnym i osobistym udziałem Autora.
W spektaklu biorą udział muzycy: Gabriel Balukiewicz, Kamil Biadała, Krzysztof Jaszczak, Wiktoria Koziara, Bartłomiej Papierz, Piotr Papierski, Michał Zarych
Premiera na DUŻEJ SCENIE 6 listopada 2020 r.
czas trwania spektaklu: 125 minut (jedna przerwa)

Łódź 22.11.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
Kaja ma plan. A dopóki ma plan, to ma plan i tylko krok dzieli ją od życia najlepszym życiem. Będzie zdrowo jeść, ćwiczyć, medytować, zainstaluje apkę do nauki hiszpańskiego i będzie rozwiązywać sudoku. Codziennie rano po otwarciu oczu jedno sudoku. I przede wszystkim - napisze mnóstwo, mnóstwo żartów. Całą górę żartów. A jak już będzie mieć tę górę żartów, to przypnie narty albo odepnie wroty i nic jej nie zatrzyma. Kaja napisze tak śmieszny stand-up, że pospadacie z krzeseł i będzie Was trzeba reanimować. Będzie tak hiper mega śmieszny, że nie tylko Wy pospadacie z krzeseł, ale nawet mama Kai zrozumie cały pulsujący w Kai ból i pokocha ją na wskroś, bezwarunkowo, do utraty tchu. Tam, gdzie Kaja zasieje żart, zbierze miłość i osiągnie wszystko, o czym marzyła: będzie najzabawniejsza na świecie w najzabawniejszym spektaklu o przemocy seksualnej.

Łódź 23.11.2025, g. 16:00
od 30.00 pln
O spektaklu
„Róbmy swoje...” to wieczór poświęcony twórczości niekwestionowanego geniusza polskiej piosenki – Wojciecha Młynarskiego. W wykonaniu aktorów Teatru im. Jaracza w Łodzi usłyszą Państwo zarówno niezapomniane piosenki jak i słynne felietony, z których Wojciech Młynarski słynął jako niebywale celny obserwator „coraz bardziej otaczającej nas rzeczywistości”.
W spektaklu oprócz absolutnych przebojów (m.in. „Jesteśmy na wczasach”, „W Polskę idziemy”, „Przyjdzie walec”, „Jeszcze w zielone gramy”), zaprezentowany zostanie bogaty wachlarz utworów poetyckich i obyczajowych (m.in. „Tak, jak malował pan Chagall”, „Kocham cię życie” czy „Lubmy się”).
Reżyserii spektaklu podjął się Jacek Bończyk (aktor, librecista i reżyser), który wielokrotnie współpracował z Mistrzem, był także dyrektorem artystycznym Festiwalu Twórczości Wojciecha Młynarskiego, odbywającym się przez kilka lat w Gdańsku, z chętnym i osobistym udziałem Autora.
W spektaklu biorą udział muzycy: Gabriel Balukiewicz, Kamil Biadała, Krzysztof Jaszczak, Wiktoria Koziara, Bartłomiej Papierz, Piotr Papierski, Michał Zarych
Premiera na DUŻEJ SCENIE 6 listopada 2020 r.
czas trwania spektaklu: 125 minut (jedna przerwa)
„Róbmy swoje...” to wieczór poświęcony twórczości niekwestionowanego geniusza polskiej piosenki – Wojciecha Młynarskiego. W wykonaniu aktorów Teatru im. Jaracza w Łodzi usłyszą Państwo zarówno niezapomniane piosenki jak i słynne felietony, z których Wojciech Młynarski słynął jako niebywale celny obserwator „coraz bardziej otaczającej nas rzeczywistości”.
W spektaklu oprócz absolutnych przebojów (m.in. „Jesteśmy na wczasach”, „W Polskę idziemy”, „Przyjdzie walec”, „Jeszcze w zielone gramy”), zaprezentowany zostanie bogaty wachlarz utworów poetyckich i obyczajowych (m.in. „Tak, jak malował pan Chagall”, „Kocham cię życie” czy „Lubmy się”).
Reżyserii spektaklu podjął się Jacek Bończyk (aktor, librecista i reżyser), który wielokrotnie współpracował z Mistrzem, był także dyrektorem artystycznym Festiwalu Twórczości Wojciecha Młynarskiego, odbywającym się przez kilka lat w Gdańsku, z chętnym i osobistym udziałem Autora.
W spektaklu biorą udział muzycy: Gabriel Balukiewicz, Kamil Biadała, Krzysztof Jaszczak, Wiktoria Koziara, Bartłomiej Papierz, Piotr Papierski, Michał Zarych
Premiera na DUŻEJ SCENIE 6 listopada 2020 r.
czas trwania spektaklu: 125 minut (jedna przerwa)

Łódź 23.11.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
Monodram Dariusza Bereskiego
Na podstawie liryk i fragmentów pamiętnika Władysława Broniewskiego.
„Bar Pod Zdechłym Psem” to poetycki spektakl oparty na twórczości Władysława Broniewskiego. Jest to opowieść o walce z nałogami, które zostają pokonane dzięki prawdziwej miłości. Spektakl należy do rzadko spotykanej dziś formy, w której fabuła opowiadana jest przez wiersze i muzykę. To rzecz o mocy i niemocy twórczej, zawieszeniu miedzy miłością i jej brakiem, biesach popychających bohatera do samobójstwa. Jest opowieścią o walce bohatera – poety, z własnymi słabościami, w tym z niszczącą go chorobą alkoholową. W rolę borykającego się z samotnością i cierpieniem artysty wcielił się Dariusz Bereski. Muzykę do liryki Broniewskiego skomponował Włodzimierz Nahorny.
Wiersze Władysława Broniewskiego są niezwykle głębokie, szczere, oszczędne w metaforach. Prezentują inną stroną autora, różniąc się znacznie od jego tekstów politycznych. Ale i sam Broniewski to poeta niezwykły, bohater o złożonej osobowości, naznaczony piętnem przeżyć. Widać, że targały Broniewskim emocje, wewnętrzne rozdarcie i śmiertelna choroba.
W spektaklu wykorzystano wiersze i fragmenty pamiętników Władysława Broniewskiego oraz wiersze Dariusza Bereskiego.
Artyście towarzyszą muzycy: Michał Hadasik (piano) i Tomasz Wilczyński (kontrabas).
Prawa autorskie reprezentuje ZAIKS.
Premiera 9 listopada 2024 r. Scena Kameralna
Czas trwania przedstawienia: 65 minut bez przerwy.
Na podstawie liryk i fragmentów pamiętnika Władysława Broniewskiego.
„Bar Pod Zdechłym Psem” to poetycki spektakl oparty na twórczości Władysława Broniewskiego. Jest to opowieść o walce z nałogami, które zostają pokonane dzięki prawdziwej miłości. Spektakl należy do rzadko spotykanej dziś formy, w której fabuła opowiadana jest przez wiersze i muzykę. To rzecz o mocy i niemocy twórczej, zawieszeniu miedzy miłością i jej brakiem, biesach popychających bohatera do samobójstwa. Jest opowieścią o walce bohatera – poety, z własnymi słabościami, w tym z niszczącą go chorobą alkoholową. W rolę borykającego się z samotnością i cierpieniem artysty wcielił się Dariusz Bereski. Muzykę do liryki Broniewskiego skomponował Włodzimierz Nahorny.
Wiersze Władysława Broniewskiego są niezwykle głębokie, szczere, oszczędne w metaforach. Prezentują inną stroną autora, różniąc się znacznie od jego tekstów politycznych. Ale i sam Broniewski to poeta niezwykły, bohater o złożonej osobowości, naznaczony piętnem przeżyć. Widać, że targały Broniewskim emocje, wewnętrzne rozdarcie i śmiertelna choroba.
W spektaklu wykorzystano wiersze i fragmenty pamiętników Władysława Broniewskiego oraz wiersze Dariusza Bereskiego.
Artyście towarzyszą muzycy: Michał Hadasik (piano) i Tomasz Wilczyński (kontrabas).
Prawa autorskie reprezentuje ZAIKS.
Premiera 9 listopada 2024 r. Scena Kameralna
Czas trwania przedstawienia: 65 minut bez przerwy.

Łódź 23.11.2025, g. 20:00
od 40.00 pln
Kaja ma plan. A dopóki ma plan, to ma plan i tylko krok dzieli ją od życia najlepszym życiem. Będzie zdrowo jeść, ćwiczyć, medytować, zainstaluje apkę do nauki hiszpańskiego i będzie rozwiązywać sudoku. Codziennie rano po otwarciu oczu jedno sudoku. I przede wszystkim - napisze mnóstwo, mnóstwo żartów. Całą górę żartów. A jak już będzie mieć tę górę żartów, to przypnie narty albo odepnie wroty i nic jej nie zatrzyma. Kaja napisze tak śmieszny stand-up, że pospadacie z krzeseł i będzie Was trzeba reanimować. Będzie tak hiper mega śmieszny, że nie tylko Wy pospadacie z krzeseł, ale nawet mama Kai zrozumie cały pulsujący w Kai ból i pokocha ją na wskroś, bezwarunkowo, do utraty tchu. Tam, gdzie Kaja zasieje żart, zbierze miłość i osiągnie wszystko, o czym marzyła: będzie najzabawniejsza na świecie w najzabawniejszym spektaklu o przemocy seksualnej.

Łódź 25.11.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
Monodram Dariusza Bereskiego
Na podstawie liryk i fragmentów pamiętnika Władysława Broniewskiego.
„Bar Pod Zdechłym Psem” to poetycki spektakl oparty na twórczości Władysława Broniewskiego. Jest to opowieść o walce z nałogami, które zostają pokonane dzięki prawdziwej miłości. Spektakl należy do rzadko spotykanej dziś formy, w której fabuła opowiadana jest przez wiersze i muzykę. To rzecz o mocy i niemocy twórczej, zawieszeniu miedzy miłością i jej brakiem, biesach popychających bohatera do samobójstwa. Jest opowieścią o walce bohatera – poety, z własnymi słabościami, w tym z niszczącą go chorobą alkoholową. W rolę borykającego się z samotnością i cierpieniem artysty wcielił się Dariusz Bereski. Muzykę do liryki Broniewskiego skomponował Włodzimierz Nahorny.
Wiersze Władysława Broniewskiego są niezwykle głębokie, szczere, oszczędne w metaforach. Prezentują inną stroną autora, różniąc się znacznie od jego tekstów politycznych. Ale i sam Broniewski to poeta niezwykły, bohater o złożonej osobowości, naznaczony piętnem przeżyć. Widać, że targały Broniewskim emocje, wewnętrzne rozdarcie i śmiertelna choroba.
W spektaklu wykorzystano wiersze i fragmenty pamiętników Władysława Broniewskiego oraz wiersze Dariusza Bereskiego.
Artyście towarzyszą muzycy: Michał Hadasik (piano) i Tomasz Wilczyński (kontrabas).
Prawa autorskie reprezentuje ZAIKS.
Premiera 9 listopada 2024 r. Scena Kameralna
Czas trwania przedstawienia: 65 minut bez przerwy.
Na podstawie liryk i fragmentów pamiętnika Władysława Broniewskiego.
„Bar Pod Zdechłym Psem” to poetycki spektakl oparty na twórczości Władysława Broniewskiego. Jest to opowieść o walce z nałogami, które zostają pokonane dzięki prawdziwej miłości. Spektakl należy do rzadko spotykanej dziś formy, w której fabuła opowiadana jest przez wiersze i muzykę. To rzecz o mocy i niemocy twórczej, zawieszeniu miedzy miłością i jej brakiem, biesach popychających bohatera do samobójstwa. Jest opowieścią o walce bohatera – poety, z własnymi słabościami, w tym z niszczącą go chorobą alkoholową. W rolę borykającego się z samotnością i cierpieniem artysty wcielił się Dariusz Bereski. Muzykę do liryki Broniewskiego skomponował Włodzimierz Nahorny.
Wiersze Władysława Broniewskiego są niezwykle głębokie, szczere, oszczędne w metaforach. Prezentują inną stroną autora, różniąc się znacznie od jego tekstów politycznych. Ale i sam Broniewski to poeta niezwykły, bohater o złożonej osobowości, naznaczony piętnem przeżyć. Widać, że targały Broniewskim emocje, wewnętrzne rozdarcie i śmiertelna choroba.
W spektaklu wykorzystano wiersze i fragmenty pamiętników Władysława Broniewskiego oraz wiersze Dariusza Bereskiego.
Artyście towarzyszą muzycy: Michał Hadasik (piano) i Tomasz Wilczyński (kontrabas).
Prawa autorskie reprezentuje ZAIKS.
Premiera 9 listopada 2024 r. Scena Kameralna
Czas trwania przedstawienia: 65 minut bez przerwy.

Łódź 26.11.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
O spektaklu
Gary Owen, walijski dramatopisarz, opowiada w swoimi monodramie Ifigenia ze Splott historię niezwykłego przeistoczenia. Bohaterka sztuki to młoda kobieta. Utrzymuje się z zasiłku socjalnego, nie stroni od alkoholu, jest wulgarna. Nienawidzi świata i ludzi. Szybko okazuje się jednak, że jest postacią o wiele bardziej złożoną. Jest w niej bowiem wściekłość, jest agresja i furia, ale jest także, i przede wszystkim, wielki strach przed samotnością i ogromna potrzeba miłości. Tej ostatniej udaje jej się zaznać. I choć tylko przelotnie, staje się ona punktem zwrotnym w życiu dziewczyny. Chociaż wszystko wskazuje na to, że po jego przekroczeniu, załamie się ostatecznie, ona podejmuje wyzwanie rzucone przez los. Wychodzi z tego starcia odmieniona. Nie szczęśliwsza, ale na pewno spokojniejsza, mądrzejsza, uszlachetniona przez tragedię, która ją spotkała. Wiele musiała stracić, aby z totalnego zniszczenia, jakim naznaczona była jej pozbawiona nadziei, pełna gniewu i goryczy egzystencja, ocalić siebie.
Prapremiera polska na Małej Scenie 23 września 2023 r.
Pokazy przedpremierowe 21 i 22 września 2023 r.
Spektakl dla widzów dorosłych (+16 lat)
Czas trwania spektaklu: 90 min.
Gary Owen, walijski dramatopisarz, opowiada w swoimi monodramie Ifigenia ze Splott historię niezwykłego przeistoczenia. Bohaterka sztuki to młoda kobieta. Utrzymuje się z zasiłku socjalnego, nie stroni od alkoholu, jest wulgarna. Nienawidzi świata i ludzi. Szybko okazuje się jednak, że jest postacią o wiele bardziej złożoną. Jest w niej bowiem wściekłość, jest agresja i furia, ale jest także, i przede wszystkim, wielki strach przed samotnością i ogromna potrzeba miłości. Tej ostatniej udaje jej się zaznać. I choć tylko przelotnie, staje się ona punktem zwrotnym w życiu dziewczyny. Chociaż wszystko wskazuje na to, że po jego przekroczeniu, załamie się ostatecznie, ona podejmuje wyzwanie rzucone przez los. Wychodzi z tego starcia odmieniona. Nie szczęśliwsza, ale na pewno spokojniejsza, mądrzejsza, uszlachetniona przez tragedię, która ją spotkała. Wiele musiała stracić, aby z totalnego zniszczenia, jakim naznaczona była jej pozbawiona nadziei, pełna gniewu i goryczy egzystencja, ocalić siebie.
Prapremiera polska na Małej Scenie 23 września 2023 r.
Pokazy przedpremierowe 21 i 22 września 2023 r.
Spektakl dla widzów dorosłych (+16 lat)
Czas trwania spektaklu: 90 min.

Łódź 28.11.2025, g. 11:00
od 40.00 pln
Opublikowana i po raz pierwszy wystawiona w roku 1960, Kartoteka Tadeusza Różewicza zaliczana bywa do dramatów z nurtu Teatru Absurdu. Tak jak sztuki Samuela Becketta, Eugene'a Ionesco i innych przedstawicieli tego gatunku, pokazuje sytuację egzystencjalną człowieka w dwudziestym wieku. Rolf Alme, reżyser spektaklu w naszym teatrze, wprowadzając nas w świat snu Bohatera, eksploruje absurd zawarty w tekście Różewicza. Tworzy surrealistyczne uniwersum. Wybrzmiewają w nim echa drugiej wojny światowej. Zagłusza je jednak momentami radość młodego człowieka, który po prostu chce żyć i żyć może, bo nie spadają mu na głowę bomby, żaden żołnierz nie mierzy do niego z broni, nikt nie chce go zabić. Do starcia tych dwóch rzeczywistości dochodzi w głowie Bohatera, tworząc na scenie wizję niepokojącą i wzruszającą. Jest w niej miejsce na chwile powagi, ale też beztroski, zadumy i euforii.
Pokaz przedpremierowy spektaklu w ramach Festiwalu 3xRóżewicz 9 października 2023 r. w MDK, w Radomsku.
Premiera na Scenie Kameralnej w siedzibie Teatru 14 października 2023 r.
Czas trwania spektaklu: 90 min
Spektakl brał udział w IX Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa"
Pokaz przedpremierowy spektaklu w ramach Festiwalu 3xRóżewicz 9 października 2023 r. w MDK, w Radomsku.
Premiera na Scenie Kameralnej w siedzibie Teatru 14 października 2023 r.
Czas trwania spektaklu: 90 min
Spektakl brał udział w IX Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa"

Łódź 28.11.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
O spektaklu
Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że banalna historia – opowiada się tu o miłości dwojga młodych ludzi- nie pozostawia przestrzeni na nowatorski eksperyment. Jednakże ciekawe, i jak sadzę, po projekcji zgodzicie się Państwo ze mną, zaskakujące ujęcia, wyjątkowe w swej formie aktorstwo oraz poetycki język bohaterów nadający ich postawom istotny i głęboki przekaz sprawią, że seans stanie się dla Państwa niezapomnianym artystycznym doznaniem.
Życzymy udanego wieczoru.
Spektakl zrealizowano w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium.
Głos Konferansjera Zbigniew DZIDUCH
Mąż Zaufania PASZCZAKI TEAM
Studenci Wydziału Aktorskiego PWSFTviT im. L. Schillera w Łodzi
Premiera na Małej Scenie 15 kwietnia 2023 r.
Czas trwania spektaklu: 70 min.
spektakl z efektami stroboskopowymi
Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że banalna historia – opowiada się tu o miłości dwojga młodych ludzi- nie pozostawia przestrzeni na nowatorski eksperyment. Jednakże ciekawe, i jak sadzę, po projekcji zgodzicie się Państwo ze mną, zaskakujące ujęcia, wyjątkowe w swej formie aktorstwo oraz poetycki język bohaterów nadający ich postawom istotny i głęboki przekaz sprawią, że seans stanie się dla Państwa niezapomnianym artystycznym doznaniem.
Życzymy udanego wieczoru.
Spektakl zrealizowano w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium.
Głos Konferansjera Zbigniew DZIDUCH
Mąż Zaufania PASZCZAKI TEAM
Studenci Wydziału Aktorskiego PWSFTviT im. L. Schillera w Łodzi
Premiera na Małej Scenie 15 kwietnia 2023 r.
Czas trwania spektaklu: 70 min.
spektakl z efektami stroboskopowymi

Łódź 29.11.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
O spektaklu
Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że banalna historia – opowiada się tu o miłości dwojga młodych ludzi- nie pozostawia przestrzeni na nowatorski eksperyment. Jednakże ciekawe, i jak sadzę, po projekcji zgodzicie się Państwo ze mną, zaskakujące ujęcia, wyjątkowe w swej formie aktorstwo oraz poetycki język bohaterów nadający ich postawom istotny i głęboki przekaz sprawią, że seans stanie się dla Państwa niezapomnianym artystycznym doznaniem.
Życzymy udanego wieczoru.
Spektakl zrealizowano w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium.
Głos Konferansjera Zbigniew DZIDUCH
Mąż Zaufania PASZCZAKI TEAM
Studenci Wydziału Aktorskiego PWSFTviT im. L. Schillera w Łodzi
Premiera na Małej Scenie 15 kwietnia 2023 r.
Czas trwania spektaklu: 70 min.
spektakl z efektami stroboskopowymi
Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że banalna historia – opowiada się tu o miłości dwojga młodych ludzi- nie pozostawia przestrzeni na nowatorski eksperyment. Jednakże ciekawe, i jak sadzę, po projekcji zgodzicie się Państwo ze mną, zaskakujące ujęcia, wyjątkowe w swej formie aktorstwo oraz poetycki język bohaterów nadający ich postawom istotny i głęboki przekaz sprawią, że seans stanie się dla Państwa niezapomnianym artystycznym doznaniem.
Życzymy udanego wieczoru.
Spektakl zrealizowano w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium.
Głos Konferansjera Zbigniew DZIDUCH
Mąż Zaufania PASZCZAKI TEAM
Studenci Wydziału Aktorskiego PWSFTviT im. L. Schillera w Łodzi
Premiera na Małej Scenie 15 kwietnia 2023 r.
Czas trwania spektaklu: 70 min.
spektakl z efektami stroboskopowymi

Łódź 29.11.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
Opublikowana i po raz pierwszy wystawiona w roku 1960, Kartoteka Tadeusza Różewicza zaliczana bywa do dramatów z nurtu Teatru Absurdu. Tak jak sztuki Samuela Becketta, Eugene'a Ionesco i innych przedstawicieli tego gatunku, pokazuje sytuację egzystencjalną człowieka w dwudziestym wieku. Rolf Alme, reżyser spektaklu w naszym teatrze, wprowadzając nas w świat snu Bohatera, eksploruje absurd zawarty w tekście Różewicza. Tworzy surrealistyczne uniwersum. Wybrzmiewają w nim echa drugiej wojny światowej. Zagłusza je jednak momentami radość młodego człowieka, który po prostu chce żyć i żyć może, bo nie spadają mu na głowę bomby, żaden żołnierz nie mierzy do niego z broni, nikt nie chce go zabić. Do starcia tych dwóch rzeczywistości dochodzi w głowie Bohatera, tworząc na scenie wizję niepokojącą i wzruszającą. Jest w niej miejsce na chwile powagi, ale też beztroski, zadumy i euforii.
Pokaz przedpremierowy spektaklu w ramach Festiwalu 3xRóżewicz 9 października 2023 r. w MDK, w Radomsku.
Premiera na Scenie Kameralnej w siedzibie Teatru 14 października 2023 r.
Czas trwania spektaklu: 90 min
Spektakl brał udział w IX Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa"
Pokaz przedpremierowy spektaklu w ramach Festiwalu 3xRóżewicz 9 października 2023 r. w MDK, w Radomsku.
Premiera na Scenie Kameralnej w siedzibie Teatru 14 października 2023 r.
Czas trwania spektaklu: 90 min
Spektakl brał udział w IX Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa"